Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاحیه دوره آموزش ضمن خدمت ذبح کنندگان شرعی در مرکز حلال جهانی برزیل برگزار شد و به این ترتیب دوره سه روزه با هدف بازآموزی و توانمند سازی هر چه بیشتر ذبح کنندگانی که در کشتارگاه‌های خارج از کشور هستند در حال اجرا است.

تبیین مسائل فرهنگی، اجرایی، فقهی و شرعی ذبح از عناوین این دوره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که آزمون پایان دوره اول مارس ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان گواهی معتبر بین‌المللی داده خواهد شد.

در این مراسم ۱۹ نفر از ذبح کنندگان شرعی حضور پیدا کردند، حداقل هر سه ماه یک بار دوره آموزش بین‌المللی ویژه ذبح کنندگان توسط مرکز حلال جهانی برگزار خواهد شد.

پیام فلسفی مدیر مرکز حلال جهانی گفت: برگزاری این دوره‌ها برای مرکز حلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آموزش می‌تواند به توانمند سازی و افزایش توان حرفه‌ای ذبح کنندگان شرعی منجر شود.

وی ادامه داد: شرکت تمام ذبح کنندگان در این دوره‌های آموزش الزامی است و مرکز حلال جهانی در آینده با ذبح کنندگانی قرارداد خواهد داشت که آموزش دیده باشند.

حجت الاسلام مهدی پور سرپرست ناظرین شرعی مرکز حلال جهانی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز تمام ذبح کنندگان شرعی طرف قرارداد مرکز حلال جهانی دارای پرونده می‌باشند و تمام سوابق ذبح کنندگان در پرونده‌های این عزیزان ثبت گردیده و از این پس همه ذبح کنندگان شرعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. ذبح کنندگان شرعی مورد حمایت ما هستند ولی باید بدانند که مسئول مستقیم ایشان در کشتارگاه‌ها ناظرین شرعی می‌باشند و ذبح کنندگان می‌بایست زیر نظر مستقیم ناظر شرعی کار کنند. ذبح کنندگان مشکلات جاری خودشان را مستقیماً با ما در میان بگذارند و ما پیگیری خواهیم کرد.

در پایان این جلسه برخی ذبح کنندگان به طرح نظرات خود پرداختند و عمدتاً از برگزاری این دوره آموزشی تشکر کردند و خواستار تداوم اینگونه برنامه‌ها شدند.

کد خبر 5157385

منبع: مهر

کلیدواژه: برزیل ذبح دام قرآن قرآن کریم ماه رجب ولادت حضرت علی ع سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی ایام البیض امام علی ع اعمال ام داوود سازمان دارالقرآن الکریم نهج البلاغه کانون مساجد فعالیت های قرآنی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه با حضور در سازمان غذا و دارو با اشاره به موضوع حلال و حرام اظهار کرد: در متون دینی حلال در مقابل حرام است، گاهی به جای حلال از طیّب و به جای حرام از خبیث استفاده می‌شود، همگی این مفاهیم را می‌توان در حلال و حرام گنجاند. 

 

وی با طرح این سؤال که ملاک حلیّت در اسلام چیست؟ گفت: مصادیق حلیّت و حرام در اسلام بیان شده است، قاعده اصالت حلیّت را نیز در اسلام داریم، بر این اساس اگر چیزی جز مصادیق حرام یا حلال نباشد، اصل بر حلال بودن آن است. معیار سوم هم قاعده لاضرر است، بر این مبنا اگر حلالی به انسان ضرر می‌رساند، حرام است. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید در مسائل حلال نگاه حکمرانی داشته باشیم، ادامه داد: اگر نگاه حکمرانی به موضوعات نداشته باشیم نگاه جزءنگرانه حاکم می‌شود، مثلا پیشنهاد ایجاد سازمان حلال، ایجاد ساختار جدید و جزئی است، حکمرانی فقط ساختار نیست، ارکان حکمرانی سیاستگذاری نیز است، اینکه سند سیاستی حلال نوشته شود مهم است، در این زمینه اقدامات لازم در حال انجام است. 

 

استاد خسروپناه رکن دیگر حکمرانی را تنظیم‌گری دانست و افزود: مسئله تنظیم‌گری شامل قانونگذاری، ساختارسازی، گفتمان‌سازی است. یکی از ویژگی حکمرانی تسهیل‌گری است بنابراین باید قوانین یا ساختاری ایجاد شود که تسهیل‌گر باشد متأسفانه به خاطر پیچیدگی‌ها شاهد تساهل‌گری هستیم. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رکن سوم حکمرانی را راهبری و هدایتگری قلمداد کرد و گفت:‌ وقتی سیاستی نوشته شد باید دستگاهی آن را اجرا کند، رکن چهارم حکمرانی نظارت و ارزیابی است هم نظارت به معنای ارزیابی درست عمل کردن و هم اثرسنجی است.

 

وی ادامه داد:‌ بنابراین باید همه ابعاد حکمرانی حلال را تعیین و در سند راهبردی و راهبری گنجانده شود تا آنجا ممکن است این ویژگی‌ها لحاظ شود. همچنین باید به گونه‌ای عمل شود که مردم متصدی امر باشند دولت نقش سیاستگذاری داشته باشند و نظارت هم هوشمند باشد. در سند سیاستی حلال فرآیند هوشمند سازی حلال نیز تدبیر خواهد شد. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر عرصه فناوری‌های حلال، تاکید کرد: فناوری به دو بخش فناوری نرم و فناوری سخت تقسیم می‌شود، مثلا فناوری آموزشی جز فناوری نرم است اگر این فناوری باعث شود دانش‌آموز و دانشجو حافظه‌محور شوند، این فناوری حرام است چون تعالیم دینی بر عقلانیت تأکید دارد و توده مردم از این تکنولوژی نفع نمی‌برند این حکمرانی حرام است. فناوری سخت مانند کشف بیماری و آلودگی‌هاست، این فناوری حلال است، اما فناوری سختی که انسان‌ها را نابود می‌کند، حرام است. روی فناوری نرم حلال تمرکز کنید چراکه نیاز امروز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • آموزش کاشت گیاه کلزا در طزنج
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است